- domácí prostředí
- vybavená zahrada s polytechnickým altánem, lanovým centrem, trampolínou, dopravním hřištěm
- veselá mateřská škola se zdravými a spokojenými dětmi
- dostatek podnětů a činností, které přivedou děti k prožitku a k praktickým zkušenostem
- společně s dětmi vytváříme hřejivé a útulné prostředí s dostatkem her, činností a zábavy
- respektujeme jeden druhého, nasloucháme ušima, vidíme očima a cítíme srdcem
Rodiče se aktivně zapojují do společného tvoření s dětmi, pracovních dílen, besídek. Umožníme jim účast na mikulášských i vánočních nadílkách a karnevalu. Na konci školního roku jsou vyzváni, aby se spolupodíleli na hodnocení a vyjádřili své připomínky, náměty, nápady a přání.
Učitelky pravidelně informují rodiče o jejich dětech, v případě potřeby se souhlasem rodičů zajistí odborné vyšetření v PPP nebo ve SPC.
PSYCHOHYGIENA
- Zachováváme základní režim dne v souladu s přirozenými biorytmy dětí.
- Umožňujeme pozdější příchody dětí do MŠ a necháme děti pohrát nebo je nenásilně začleníme do probíhajících činností.
- Dodržujeme předepsaný interval mezi jídlem i každodenní dostatečný pohyb venku
za příznivého počasí i za mírného deště v gumákách a pláštěnkách v rámci otužování. - Reagujeme na zhoršený stav ovzduší.
- Děti, které zůstávají v MŠ po obědě, se ukládají k odpočinku. Po zklidnění organismu se nespícím dětem v rámci možností nabízejí klidné a nehlučné hry nebo jiné aktivity.
- Nové děti postupně a nenásilně začleňujeme do kolektivu a prostředí MŠ.
- Spravedlivým a citlivým přístupem předcházíme vzniku pocitů křivd a viny.
- Potlačujeme soupeření mezi dětmi, vyzdvihujeme vzájemnou pomoc, kamarádství
a přátelské řešení konfliktních situací. - Děti jsou seznamovány s jasnými pravidly chování ve skupině pomocí obrázkových piktogramů.
NADSTANDARDNÍ AKTIVITY
- pracovní dílny a besídky pro děti a rodiče
- předplavecký výcvik pro předškoláky
- týdenní kurz lyžování ve Ski areálu v Janských Lázních
- exkurze a výlety
- pravidelné návštěvy knihovny
- návštěvy ZŠ s předškoláky před zápisem
- divadelní představení pro děti v MŠ v průběhu celého roku
- pracujeme s prvky systému Začít spolu (ranní úkoly, centra aktivit, hodnotící kruh, podpora spolupráce a samostatnosti)
- interaktivní pomůcky – tabule, tablety, magic box(kouzelný koberec), programovatelné berušky, zvukové skřipce, digitální mikroskopy
Věnujeme se starším dětem v oblasti grafomotoriky. Pravidelně zařazujeme grafomotorická cvičení a kreslení s říkankami s použitím různých kreslicích pomůcek a trojhranných tužek nebo násadek na tužky. Dbáme na správný úchop kreslicího materiálu.
Nacvičujeme a upevňujeme pravolevou orientace. Procvičujeme zrakové rozlišování a postřehování shod a rozdílů, detailů.
Rozvíjíme estetické cítění a vnímání, procvičujeme, prohlubujeme a upevňujeme pracovní a výtvarné dovednosti.
Provádíme logopedickou prevenci a věnujeme se rozvoji smyslového vnímání. Rozvíjíme obratnost mluvidel, fonematický sluch, slovní zásobu. Zařazujeme dechová, artikulační a sluchová cvičení, gymnastiku mluvidel.