Plán aktivit

Plán aktivit na měsíc červen

Měsíc červen jsme zahájili oslavou Mezinárodního dne dětí, při které byla pro děti připravena „fáborkovaná“, na jejíž realizaci se některé děti samy podílely. Na závěr si každý domů odnesl balíček s drobnou odměnou. Nadále bude měsíc červen, vzhledem k aktuální situaci a nařízením MŠMT o provozu MŠ, ve znamení delších vycházek po okolí Náchoda (Státní zámek Náchod, Vyhlídka Náchod, apod.) Sledujte tedy prosím nástěnku s aktuálními informacemi. Na závěr měsíce plánujeme rozloučení s dětmi se sladkou tečkou nakonec. 

Iveta a Erika


Plán aktivit na květen

Z důvodu nařízení MŠMT o provozu MŠ v období od května do června 2020 neplánujeme žádné mimořádné akce pro děti, výlety, exkurze, divadelní představení a podobně. S dětmi se budeme pohybovat pouze v budově  nebo na zahradě MŠ.                       

 Děkujeme za pochopení.

 

Vážení rodiče,

měsíc duben utekl jako voda a přes prodloužený víkend jsme vstoupili do dalšího jarního měsíce, do května. Jaro je již na samém vrcholu, ani se nenadějeme a bude tu léto. Již jste s dětmi na základě našich tipů mohli prozkoumat jarní přírodu od květin, přes domácí zvířata až po přírodní materiály, jako jsou kameny. V přírodě jste si již s dětmi mohli všimnout mnoha změn, které se po zimě odehrály. Dalším námětem a inspirací pro společné trávení času s dětmi je pozorování těch nejmenších zvířat, které se po zimě v přírodě objevují. Řeč je o hmyzu. 

Povídejte si s dětmi na toto téma. Co je to hmyz? Jak hmyz vypadá? Kde hmyz žije (v trávě, pod kamenem, v mraveništi, v lese apod.)? Jaký hmyz známe? Důležité je také zmínit, že hmyz nás jen neobtěžuje, ale je pro nás i velmi důležitý a potřebný (např. opylování, výroba medu apod.). 

Vyrazte s dětmi do přírody, vezměte si s sebou lupu a pozorujte hmyz, který v přírodě společně najdete. Všímejte si, čím se liší hmyz na louce a hmyz schovaný ve tmě pod kamenem (barva, velikost, tvar…). Zkuste si s dětmi jednotlivý hmyz pojmenovat (slunéčko sedmitečné/ beruška, cvrček, čmelák, vosa, včela, sršeň, komár, moucha, motýl, mravenec, světluška, tesařík apod.) a berušce například spočítat tečky či porovnat, kdo má kolik nohou. 

tesařík obecný vosa obecná babočka paví oko slunéčko sedmitečné

Dále také můžete s dětmi napodobovat, jak se různý hmyz pohybuje (mávat křídly a pobíhat jako motýlek, létat z kytičky na kytičku jako včelka, skákat jako cvrček nebo běhat rychle jako mraveneček). Také si při této příležitosti můžete s dětmi říct, jaká máme přirovnání ke zvířatům a  společně přijít na jejich původ- pilný jako včelka; pracovitý/ rychlý jako mraveneček; ladný jako motýl; zmatený jako lesní včela atd. 

Pokud jste tak již neudělali na základě předchozího příspěvku, můžete s dětmi také využít nasbírané kamínky z přírody a pomocí temperových barev či fix z nich vytvořit hmyz, který jste v přírodě potkali. Nebo také můžete na papír/ čtvrtku/ karton společně namalovat berušku a pomocí otisků prstů berušce dotvořit sedm teček. 

Na toto téma se také nabízí spousta pohádek, které si s dětmi můžete přečíst či shlédnout online na internetu. Mezi nejznámější patří například „Ferda Mravenec“ od Ondřeje Sekory, „Broučci“ od Jana Karafiáta nebo pohádka „Včelka Mája“ od Waldemara Bonsela. Po přečtení/shlédnutí pohádky si s dětmi o pohádce povídejte. Všechny výše zmíněné pohádky jsou pro děti velmi přínosné, a to nejen proto, že uvádí faktické informace ze života hmyzu (jak žijí, co dělají, jak se rodí, jak tráví zimu apod.), ale samotná pohádka nese pro děti vždy ponaučení.

Také si s dětmi můžete zazpívat písničku z pohádky „Včelka Mája“, „Beruško půjč mi jednu tečku“ či například písničku „Komáři se ženili“.

Dále se společně můžete naučit krátké říkanky a hádanky:

LEZE, LEZE BROUK

Leze, leze brouk,
vítr do něj fouk.
Zatočil se do kola,
zavolejte doktora,
převrátil se brouk.

MRAVENEČEK

Každé ráno na kopeček,
běží malý mraveneček.
Vyjdi, vyjdi,sluníčko,
pošimrej mě na líčko.
I ty malý popleto,
musíš počkat na léto.

VČELY

Co to tady v květech bzučí,
kolem uší nám to hučí?
Podíváme se tam hned,
včelky budou dělat med.

Nasbírají v květech pyl,
tady ještě kousek zbyl.
Odnesou ho do úlu,
budem mít med do sudu.

Hádanky: 

Parádnice mezi brouky, nejkrásnější z celé louky.
Červené šatičky s malými puntíčky.
Na zvonku rosa, létá si bosa.
Pohoupá se na kvítečku, hledá totiž sedmou tečku.
[beruška]

Má housličky, tenké strunky. Třebaže je nepatrný,
když svůj koncert rozehrává, sluníčko mu přitakává.
[cvrček]

V neposlední řadě bych také ráda připomněla svátek, který připadá na 10.5.- Den matek, jenž je také dobrým námět a inspirací pro společné činnosti. Udělejte si s dětmi tento den pěkný a oslavte ho. Můžete si s dětmi například povídat o tom, kdo je máma a zabrousit například i do tématu příbuzenských vztahů a tedy toho, že i moje maminka má svou mámu, moji babičku.  

Na závěr Vás i tentokrát odkážu na stránky Pinterst, na kterých najdete spoustu pracovních listů a další inspirace nejen na tato témata. 

Užívejte krásných jarních dní a budu se těšit brzy na shledanou. Iveta Plšková


Milí rodiče,

máme za sebou skoro celý duben a vy jistě chodíte s dětmi na procházky do přírody a užíváte krásného jara. Máme pro vás další inspiraci, jak zaměstnat vaše děti venku i doma.

Při procházkách si všímejte nejen probouzející se přírody, ale i té neživé přírody, která je tu s námi po celý rok. Určitě najdete na cestách, v parku, okolo řeky a potůčků, v lese spoustu kamínků a kamenů. Pro děti jsou kameny a kamínky zdrojem zábavy i ponaučení. Nasbírejte různé kamínky a už venku z nich můžete s dětmi postavit ohrádky, domečky pro broučky, pokojíčky pro berušku a podobně. Můžete s drobnými kamínky házet do nakresleného kruhu na zemi a pokud se vydáte na procházku k rybníku, můžete zkusit s placatým kamínkem házet „žabky“ do vody.

Pozorujte s dětmi kamínky – každý je jiný – některý je kulatý, špičatý, placatý, každý má jinou barvu a dokonce nejsou všechny stejně tvrdé. Pokud najdete kousek pískovce, vyzkoušejte, že se do něho dá rýpnout kovem. Takový křemen vašemu snažení určitě odolá.

Přineste si kamínky také domů. Krásné hladké kamínky můžete barvit temperovou barvou nebo fixou a podle vaší i dětské fantazie z nich udělat berušku, broučka, zvířátka…nebo jen „kouzelný kamínek“ pro vzpomínku. Namalovaný kamínek můžete lehce přelakovat a pak vám vydrží opravdu dlouho.Přineste si domů dva křemínky a potmě vyzkoušejte, že pokud s nimi ťukáte o sebe, létají z nich jiskry. Udělejte z modelíny větší placku a z drobných kamínků vtlačujte do modelínové placky mozaiku, obrázek….

S kamínky si můžou děti hrát, počítat je, poznávat, kterých kamínků je více nebo méně. Zkuste kamínky vážit na kuchyňské váze, přijdete na to, že některé kameny jsou při zhruba stejné velikosti lehčí nebo těžší.

Dejte kamínky do látkového neprůhledného sáčku společně s dalšími drobnými předměty nebo hračkami a děti mohou jen podle hmatu v sáčku kamínky hledat.

Zahrajte si v rodině hru „Na kouzelný kamínek“ – kdybych měl kouzelný kamínek, který by mi splnil jakékoliv přání, co bych si přál?

Někteří doma třeba máte polodrahokamy nebo přívěšky z polodrahokamů. Prohlédněte si je s dětmi, vyprávějte si o krásných barvách polodrahokamů a zavzpomínejte, odkud nebo od koho je máte.

Někteří si vozíte ze svých dalekých cest a dovolených kameny pro vzpomínku – vytáhněte je a vyprávějte si, co jste na těch místech, kde jste je našli, zažili.

A na konec básnička:

Už vím, kamínku, tak to ty!

To tys mi vlezl do boty!

Ať si venku raz, dva tři,

kamínek do boty nepatří.

Poslušně řek: „Hm, to jistě,

jenomže ležet celý den na jednom místě…

Když bota zná kdejaký kout-

chtěl jsem se jen trochu proběhnout.    🙂

Krásné jarní dny a brzy na shledanou.

 

 

Vážení rodiče,

máme tu další jarní týden, ve kterém bychom se s dětmi mohli zaměřit na změny v přírodě, které jste společně mohli pozorovat. Konkrétně se s dětmi podíváme na růst květin. Při procházce přírodou s dětmi pozorujte květiny a zkusit si je pojmenovat (sněženka, bledule, podběl, pampeliška, blatouch, divizna, konvalinka, vlčí mák, chrpa, sasanka, fialka, sedmikráska a další). Jestliže některé z nich nebudete znát, vyfoťte si je a vyhledejte je později na internetu či ještě lépe v herbáři nebo příručce, které doma vlastníte.

Dále si povídejte s dětmi o tom, co potřebuje semínko k tomu, aby z něho vyrostla rostlina (voda, půda, slunce). Také si s dětmi můžete povídat o tom, odkud rostlinky pochází a o možnosti vypěstovat si rostlinku ze semínek, cibulek nebo již koupit vyrostlé sazeničky. Možná také bude některé děti zajímat, kde se taková semínka vzala? Ve školce dětem ukazujeme původ semínka na příkladu s pampeliškou, kde květy pampelišky jsou tvořeny stovkami malých žlutých korunních lístečků a každý z nich je budoucím semínkem. Z každého žlutého lístečku se stává po čase tzv. zobánek s bílým chmýrem, tato chmýrka na slunci usychají a tvoří hebké bílé koule (do kterých se báječně fouká). Každé semínko vypadá, jako by mělo padák a díky těmto padákům se semínka větrem rozlétají po širém okolí a některá znovu vyklíčí a vyroste z nich nová pampeliška.

Na téma růstu květin se s dětmi nabízí vyzkoušet hned několik pokusů, které hravě zvládnete doma a děti na nich pochopí, jak rostlina „pije“, i když nemá ústa nebo jak rostlina roste.

  1. Jak pijí kytičky?

Co potřebujete:

  • bílé květiny (růže, chryzantémy, kopretiny, ale třeba i list čínského zelí, pokud nechcete moc utrácet)
  • potravinářské barvy
  • vázičky a vodu
  • 14 dní času

V jednotlivých vázičkách s vodou rozmícháme různé barvy potravinářských barev a následně do nich dáme květiny. Poté již jen pozorujeme, jak se po několika dnech květina zbarvuje.

  1. Klíčení rostlinek

Poté, co jste si s dětmi řekli, co potřebuje kytička k životu, si pár takových zasadíme.

Co potřebujete:

  • Hlubší misku
  • Vatu
  • Vodu /rozprašovač s vodou
  • Semínka řeřichy/ředkvičky/salátu…

Do hlubokého talíře na vatu rozložte poměrně hustě semínka a vatu prolijte vodou, talíř postavte na světlé místo a dávejte pozor, aby vata nevyschla. Rostlinky sestříháváme zhruba po deseti dnech.

Při návštěvách v přírodě jste si s dětmi mohli všimnout nejen kouzel, kterými příroda čaruje jaro, ale bohužel také méně veselého nepořádku, se kterým příroda bojuje.

Můžete si s dětmi povídat o tom, jak bychom se měli správně v přírodě chovat (neolamuji větve u stromů, nekopu do muchomůrek, neubližuji zvířátkům, neodhazujeme odpadky do přírody apod.)  a také o tom, jak jí můžeme pomoci. Příroda potřebuje péči – já ji mám od maminky, a příroda zase od nás. Můžete třeba při příští procházce s dětmi využít nařízených ochranných pomůcek (roušky a rukavic) a pomoci přírodě tím, že nasbíráte třeba jen igelitový pytlík odpadků, které v přírodě najdete. Předtím si s dětmi ale popovídejte o bezpečnosti -o tom, co se ze země nikdy nesbírá a k čemu je nutné zavolat dospělého (střepy, injekční stříkačky apod.). To také slouží jako poučení o bezpečnosti pro budoucí pobyt dítěte v přírodě.

Na téma růstu rostlin se nabízí také pohádka z knihy „Pohádky z mechu a kapradí“ od Václava Čtvrtka: Jak Křemílek a Vochomůrka zasadili semínko. Pohádka je volně přístupná ke shlédnutí na internetu (odkaz v názvu pohádky), v lepším případě si ji s dětmi můžete přečíst, jestliže máte tuto knihu doma.

Po přečtení/ shlédnutí pohádky si s dětmi povídejte o čem pohádka byla; co udělali Křemílek a Vochomůrka pro to, aby jim vyrostla kytka; jakou kytičku si chtěli vypěstovat, kdo pomohl Křemílkovi a Vochomůrkovi a co jim nakonec vyrostlo za květinu.

Nakonec si s dětmi můžete zazpívat písničku nad svými semínky, stejně jako to udělal Křemílek a Vochomůrka, nebo můžete zvolit jinou písničku o kytičce, kterou znáte.

Hádanky:

 Pro další inspiraci k aktivitám na toto téma využívejte již navrhované internetové zdroje:  

Doporučuji především zmiňovaný Pinterest, kde naleznete pod heslem „jarní květiny tvoření/ jarní květy pracovní listy“ spoustu další inspirace.

Přeji Vám mnoho zábavných společných chvil, pevné zdraví a budu se na Vás moc těšit naviděnou ve školce. Iveta Plšková, nová učitelka třídy Žabičky

NÁMĚTY PRO ČINNOSTI S VAŠIMI DĚTMI PRO DUBNOVÉ DNY

VÁŽENÍ  RODIČE,

Velikonoce jsou za námi a můžete se s dětmi těšit na další jarní dny…. V tomto období jsme si ve školce vždy vyprávěli o domácích zvířátkách a jejich mláďatech. Děti by měly umět pojmenovat nejznámější domácí zvířata a jejich mláďata, můžete jim vyprávět o tom, čím jsou tato zvířata užitečná pro člověka, co nám dávají, čím se živí, zda mají srst nebo peří, kolik mají nohou, zda mají zobák či tlamu…. Pozorujte tato zvířata při svých procházkách (ovečky, kozy a slepice jsou v ohradě u zimního stadionu, za hotelem Bonato v Bělovsi, možná uvidíte zvířátka někde na dvorku…).Po návratu domů, mohou děti zvířátka namalovat, vymodelovat z modelíny, vystřihovat z papíru. Náměty najdete na níže uvedených webových stránkách.Můžete číst pohádky, kde vystupují domácí zvířata (Tři prasátka, Kohoutek a slepička, spousta krásných pohádek o domácích zvířatech je v knihách Eduarda Petišky Martínkova čítanka nebo Pohádkový dědeček).Pokud máte chuť, zazpívejte si jednoduché písně: „Kočka leze dírou“, „Skákal pes“, „Prší, prší“…i tam se zpívá o domácích zvířatech a tyto písně zná každý.

Dodržujte s dětmi pravidelný režim a rodinné rituály, povídejte si, hrajte si s dětmi, zapojte se aktivně do her s dětmi (stavebnice, skládanky, puzzle, společenské hry…). Zapojujte děti do běžných činností v rodině – zalévání květin, úklid, pomoc při vaření, péče o zahradu. Nezapomeňte dětem každý den číst, zpívejte, kreslete, malujte. Procvičujte sebeobsluhu – oblékání, obouvání, stolování – používání příboru, učte děti pečlivě si mýt ruce. Povídejte si s dětmi o současné situaci a poskytněte jim přiměřené informace.

Zkuste s dětmi hrát hru na „Ztracený budík“. Tikající budík nebo kuchyňskou minutku bez přítomnosti dětí schovejte někde v místnosti tak, aby nebyl vidět. Hra vyžaduje naprosté ticho, vypněte radio, televizi a poproste ostatní členy rodiny o klid. Úkolem dětí bude pouze pomocí sluchu budík v místnosti najít. Děti mají tuto hru také velmi rády a ač se to zdá těžké, budík většinou bez problémů najdou. Pak si role vyměňte, dítě vám budík schová a hledejte zase vy. Možná poznáte, že sluch dospělých už není zdaleka tak bystrý  🙂

Podívejte se na webové stránky:

www.celeceskoctedetem.cz (proč číst dětem?, zlaté tituly k četbě…)

www.predskolaci.cz

www.detsky-web.cz

www.hrajeme-si.cz

www.krokotak.com

www.tvorivedeti.cz

www.sikovny-cvrcek.cz

www.napadyproanicku.cz

 

 

NÁMĚTY PRO ČINNOSTI S VAŠIMI DĚTMI – společná příprava na Velikonoce

Vážení rodiče,

zdravím vás z naší mateřské školy v tomto složitém čase. Věřte mi, že na vás i vaše děti často myslím a těším se na dobu, kdy se zase budeme moci sejít ve třídě Žabiček. Zaměstnanci mateřské školy se v prvních dnech po uzavření MŠ pustili do velkého úklidu a desinfekce hraček a všech prostor školy. Protože některé z nás zvládají šití na stroji, rozhodly jsme se, že se pustíme do práce, která byla v těchto prvních dnech asi nejpotřebnější – začaly jsme šít roušky a předávat je tam, kde bylo potřeba. Do dnešního dne jsme roušek ušily více než tisíc… Takže nezahálíme, snažíme se pomáhat.

Blíží se svátky jara – Velikonoce. Budou pro všechny z nás jiné než v jiných letech. Ale určitě se na ně s dětmi budete doma chystat. Na webových stránkách : www.pinterest.com najdete spoustu námětů pro činnosti s dětmi. Náměty pro výrobu dekorací, zdobení vajíček, malování, kreslení… A pokud zadáte do vyhledávače Pinterestu heslo „pracovní listy a omalovánky Velikonoce“, budete mít před sebou omalovánky, pracovní listy a úkoly pro vaše děti.

Určitě se vydáváte s dětmi na procházky do přírody, pozorujte cestou změny v přírodě, první květiny, probouzející se hmyz, rašící pupeny na stromech… Děti můžete zabavit slovními hříčkami – jmenujte, co všechno kolem sebe vidíte a děti ať poznávají, která hláska je na začátku slova (slunce – S). Pětileté děti by mohly první hlásky už poznávat. Počítejte kamínky, klacíky, kytky….děti si budou rozvíjet představu o číselné řadě, mladší do 3, starší děti do 5.Poznávejte s dětmi rozdíly ve velikostech – co je malé, větší největší. Rytmizujte jednoduché básně a říkadla, vytleskávejte….. pro děti je to také průprava k počátkům čtení. Samozřejmě děti venku v přírodě pobízejte k pohybu – závody v běhu na kratší vzdálenost, přeskoky překážek, hod šiškou na cíl, skoky po jedné noze, využijte čas k delším procházkám do okolí Náchoda. Doma děti velmi baví hra:“Co se změnilo?“: na stůl dejte dětem asi 5 různých věcí nebo hraček, děti si je prohlédnou a odejdou do vedlejší místnosti. Vy jednu z těch věcí schovejte, zavolejte děti zpět a děti poznávají, co se změnilo, co se schovalo.

Nezapomeneme na velikonoční koledy a říkadla o jaru:

Koleda, koleda tetičko, přišel jsem si pro červené vajíčko,

nedáte-li červené, dejte alespoň bílé, slepička vám snese jiné.

 

Při barvení vajíček, navštívil mne zajíček, 

pomlázku měl po uši, zajíčkovi pěkně sluší,

mašličkami zdobenou, z proutí pěkně pletenou,

našlehal mne maličko, dostal za to vajíčko. 

 

Schovalo si jaro klíček, schovalo ho do trávy,

jmenuje se petrklíček, už vás všechny pozdraví.

 

Přeji vám pokud možno krásné a klidné svátky jara, pevné zdraví a zase někdy alespoň touto formou nashledanou.       Erika Dítětová, učitelka třídy Žabiček                            3.4.2020                                 

 

 

 

Plán aktivit BŘEZEN 2020

2.3. PONDĚLÍ   divadelní představení „Ferda mravenec“ (odložené představení z února 2020)

2. – 6.3.  pohádkový týden „Tři medvědi“

9. – 13.3.  JARNÍ  PRÁZDNINY – omezený provoz MŠ

16. – 20.3.  „Zimo, zimo, táhni pryč“ – koncem týdne podle podmínek vyneseme „Paní Zimu“ do řeky 

                                                             Metuje a budeme se těšit na jaro

23. – 27.3. „Knížka je můj kamarád“ – týden s oblíbenou knihou

25. 3. STŘEDA  návštěva Městské knihovny Náchod

30.3.-.3.4. příprava na Velikonoce

          Podrobnější informace budete mít na nástěnce v šatně.

 

Plán aktivit ÚNOR 2020

5.2. středa – vycházka ke krmelci do lesa nebo na zámek do obory (podle počasí a podmínek)

6.2. čtvrtek–  divadelní představení v MŠ – „FERDA MRAVENEC“

10.-14.2.   KURZ LYŽOVÁNÍ   pro přihlášené děti

19.2. středa – KARNEVAL ve třídě Žabiček

24. -28.2.   Pohádkový týden

 

Plán aktivit LEDEN  2020

7.1.   divadelní představení v MŠ  „Žabí příběh“

týden od 20.1. – vycházka ke krmelci nebo do obory za zvířátky

týden od 27. 1.  Eskymácký týden

podle sněhových podmínek stavění sněhuláků, jízda na lopatách, hry se sněhem, dětská zimní olympiáda 

Bližší informace budou v šatně na nástěnce.

 

Plán aktivit prosinec 2019

3.12. Fotografování – p.Hurdálek od 8 hodin – jen objednané děti
4.12. Čertovské rejdění v MŠ – akce pro rodiče s dětmi od 15,30 hodin
11.12. Pohádka v MŠ – O Ježíškovi – v 10 hodin
12.12. Pásmo vánočních pohádek – Kino Vesmír – v 10 hodin
18.12. Ježíškovo nadělování – dopolední akce v MŠ

Vánoční výlet do ZOO – sledujte prosím bližší informace na nástěnce ve třídě.

Plán aktivit listopad 2019

4.11. – 8.11. – Já jsem muzikant – týden hudebních nástrojů
11.11. – 15.11. Barevný týden – pondělí bílé, úterý červené, středa žlutá, čtvrtek modrý, pátek zelený
13.11. – Vyšetření očí v 9h / pouze nahlášené děti/
18.11. – 22.11. Pekař peče housky, uždibuje kousky – povolání
25.11. – Pohádka v MŠ „O statečné Hildě a pyšném Hakonovi“ začátek v 9h
25.11. – 29.11. Učíme se věcem denní potřeby

Sledujte prosím bližší informace na nástěnce ve třídě.

Plán aktivit říjen 2019

3.10. Divadlo „Zpívající koťata“ v 8,30 hodin
30.9. – 4.10. Podzim je tu – ukládání ježků ke spánku
7.10. – 11.10. Bramboriáda – pečení jablíček a brambor na školní zahradě
14.10.- 18.10. Týden draků
21.10.- 25.10. Barevný týden

Sledujte prosím bližší informace na nástěnce

Plán aktivit září 2019

HURÁ DO ŠKOLKY

Putování po blízkém okolí s Vodníčkem Ploutvičkou.
Seznamování s prostředím mateřské školy, blízkým okolím.
Seznamování s pravidly soužití s kamarádem.

Plán aktivit na červen 2019

3.6. – 7.6. Týden ZOO zvířátek

10.6. – 14.6. Indiánský týden – Hola, Hola indiáni, máme se tu všichni rádi…

20.6. Společné fotografování 

Výlet – Putování za náchodskými medvědy 

Exkurze Policie 

Výlet vláčkem do Starkoče 

Výlet na Dobrošov

 

Výlety se uskuteční podle příznivého počasí.

Sledujte prosím bližší informace na nástěnce

 

 

 

Plán činností na květen 2019

V týdnu od 13.5. exkurze k panu včelaři

16.5. Chlapec beze jména – indiánská pohádka

v týdnu od 20.5. exkurze na POLICII

28.5. Besídka pro rodiče – Autobusem za pohádkou

29.5. zpívánky – za pěkného počasí na školní zahradě

30.5. Výlet – Keltská stezka -Les Království 

 

 

 

Plán činností na duben 2019

úterý 9.4.   Den otevřených dveří v mateřské škole

středa 10.4.  Canisterapie – návštěva pejska ve třídě Žabiček

týden od 15 .do 19. 4.    Velikonoční týden, Koleda kluků a holčiček

středa 17.4. „Zvukový workshop“  „O zapomenutých píšťalkách“

úterý  23.4.   první lekce IN-LINE  bruslení

středa 24.4. Den Země, úklid zahrady MŠ

poslední týden v dubnu: „Čarodějnický rej na zahradě“, opékání buřtíků

 

Plán činností na březen

11.3 – 15.3 Deštníčkový týden

12.3  Zdravotní sestřička v 9.15h

19.3  Týden knihy – návštěva knihovny „Pejsek a kočička “ 9.45h

18.3 – 22.3  Vynášení Morany

25.3  divadlo v MŠ –  O Popelce

 

Plán činností na únor

4.2. – 8.2.   Zimní olympiáda – podle sněhových podmínek

 6.2. pohádka v MŠ – OTESÁNEK

12.2. Bubenická dílna

19.2. Karneval

14.2. Srdíčkový den

25.2. – 1.3. týden ZDRAVÍ

Podrobnější informace budou na nástěnce v šatně.

 

Plán činností na leden

Beseda s myslivcem v mateřské škole

Vycházka do lesa ke krmelci

Krmení ptáčků v krmítku na okně a zahradě MŠ

„Kulichový den“ u Žabiček – v týdnu od 21.ledna

LYŽAŘSKÝ KURZ pro přihlášené děti  28.1.-1.2. 2019

Podrobnější informace budou na nástěnce v šatně.

 

Plán činností na prosinec

středa 5.12. Čertovské rojení u Žabiček

pondělí 10.12.  pro starší děti návštěva kina Vesmír

pátek 14.12. návštěva krasobruslařské exhibice na zimním stadionu

v týdnu od 10.12. návštěva výstavy betlémů v muzeu

                              výstava v Knihovně + zastavení u stromečku

                                                                      na náměstí

V týdnu od 17.12.  vánoční nadílka u Žabiček

                               Vánoce v lese – vycházka ke krmelci

                               Den s vánočními kapry

                                při pobytu venku pošleme k obloze s dětmi

                                „Přání a poděkování Ježíškovi“

Podrobnější informace budou na nástěnce v šatně.

 

Plán činností na listopad

úterý 6.11.  vyšetření očí pro přihlášené děti

středa 7.11. fotografování dětí na vánoční fotografie

pondělí 12.11. divadelní představení „O LESNĚNCE“

týden od 5.11. vycházka za zvířátky do obory v Montaci

koncem listopadu: pečení perníčků u Žabiček

                             vycházka do města – adventní výzdoba náměstí

                             „Adventní dílna pro rodiče a děti“ 

 

Plán činností na říjen:

týdny od 1.do 12. října – vyprávíme si o ovoci a zelenině, vykopeme brambory na záhonku, budeme 

                                       chystat ovocný salát, využijeme brambory pro činnosti dětí

středa 17.10.   pásmo filmových pohádek v kině Vesmír Náchod

pondělí 22.10.  divadelní představení v MŠ „Myšák Pišta“

podle počasí pouštění draka při pobytu venku

poslední týden v říjnu: akce pro děti a rodiče „Vyrobte doma skřítka Podzimníčka“

                                    dopoledne pro děti v MŠ „Podzimní strašidlení“  

 

 

 

 

Aktuální akce budou vždy vyvěšeny na nástěnce ve třídě.